tisdag, januari 29, 2008

Nej...











... för mig har det inte varit någon vanlig tisdag.
IDAG ÄR DET MIN FÖDELSEDAG!! Och den har varit hur bra som helst :)
Jag vaknade med ens då jag hörde skönsången utifrån hallen. "Vi gratulerar, vi gratulerar..." Det tog ett par sekunder för hjärnan att koppla samman ett och två men plötsligt: Visst ja! Det är ju MIN dag idag. Bara min. Och en av de viktigaste och mest fantastiska (anser jag) dagarna i mitt liv. Dörren öppnades och hela familjen klev in. Nu är vi bara en tonåring kvar i huset. Känns faktiskt annorlunda, tro det eller ej. Hur som helst... skönsång blev det, ett gigantiskt födelsedagskort och lite paketer :P Imorgon ska en ny säng provas ut!
Klockan 09:00 åkte jag med min frisör ner till salongen för att där äntligen fixa till frillan! Och resultatet blev HUR bra som Helst! En ny frisyr, känner mig som en lite ny person och nog blev jag ett par år (jo, faktiskt) äldre också! Nu kan det inte bli mycket bättre. Mission completed!
Drog till stan för att ta en fika med Ann och Pem - fick ytterligare en (eller två beroende på hur man ser det) present/er ;) och det tackar man för. En tur om Väla hann vi också med innan det var dags för mig att åka hem.
Till middag blev det oxfilé med hackelbacks-potatis, gröna jumbooliver och annat smått och gott :) Kvällen avslutades med att hela familjen - för en gångs skull - såg på film tillsammans. Jag resenserar den en annan dag (d.v.s. typ imorgon).
Och nu sitter jag här och skriver. Vill passa på att tacka alla som hört av sig till mig och gratulerat :) Det känns så himla bra - förgyller dagen lite extra.
Nu ska jag strax hoppa ner i sängen och det innebär att det är ett helt år kvar tills nästa födelsedag. Men vad gör det? Jag har hela 2008 att fylla med härliga minnen. Vem vet vad man hittar på vägen? ;)

3 kommentarer:

Céline sa...

ahhh you did it! nice!!!!


glöm nu inte att kort hår måste stylas!!

Anonym sa...

Jag försöker ... men det är inte så lätt :)

Anonym sa...

vi får träffas nån gång så att du kan få dina presenter :)
dock har jag satans mkt i skolan just nu. ska va där varje dag till onormala tider. men som sagt, vi måste ses

/celine