tisdag, januari 22, 2008

Påsarna kommer så smått

Att vara trött...
Jag somnade med en skön filt och mysig huvudkudde ovanpå överkastet tidigare i eftermiddags. Det är ett stort tecken på att jag är utmattad och behöver vila. Jag kan fortfarande känna hur gärna ögonlocken hade velat stänga sig - nu, bara sådär. Black.
Tv:n stod på och jag minns inte hur länge jag var borta. Men det kan inte ha varit mer än en timme. Men det är lång tid det med. I alla fall för en människa som vanligtvis aldrig sover under dagen. Har dock i två dagar nu fått sammanlagt drygt 8 timmars sömn, mycket åkande fram och tillbaka... sådant tar verkligen på krafterna. Men idag blir det nog ingen sen kväll. Och om det ändå skulle bli så (dock ej särskilt troligt men ändå) så ska jag inte till Kristianstad imorgon utan kan då sova ut. Åtminstone till klockan tio. Det är då pappa kommer hem med färska bullar och knackar på dörren: "Frukost."
Ack, ja. Det är så synd om mig ;) Inte då. Man gör sina egna val. Jag har helt på eget bevåg valt att lägga mig sent, trots att jag varit väl medveten om att jag ska kliva upp ur sängen 04:20 nästkommande morgon. *Suck*
Att man aldrig lär sig.
Hur som helst så ska jag alldeles strax krypa ner under täcket och checka tv-programmen! "I huvudet på Gynning" får det nog bli. Säga vad man vill om henne som person (korkad, dum blondin, younameit´) men såg första programmet i repris häromdagen. Jag skrattade hejdlöst ett par gånger samt skakade på huvudet några gånger. Om inte annat så kan man ju alltid störa sig på innehållet ;)
Whatever! En glass får det i alla fall bli. Nu ska jag chilla!

Inga kommentarer: