lördag, januari 05, 2008

Till alla er Bloggare

Har precis kikat igenom en hel mängd med bloggar och kan verkligen inte sluta förundras över hur folk tänker...
Vad är hela meningen med att ha en blogg? Ärligt?
Jag blir så trött när man klickar upp en sida och det man får se är antingen:
a) ingenting - sidan är hel tom och där står något intetsägande i stil med "Hej alla tönts´"??
b) Senaste blogginlägget skrevs typ runt årsskiftet 1997 då man var och semestrade med familjen på Mallorca!
eller c) Man HAR inte ens en blogg. Man har bara registrerat sig för att kunna snoka i andras!
Gud alltså - man behöver faktiskt inte skriva om sitt privatliv... om det nu är DET som folk hakar upp sig på. Det finns så mycket att klämma in i en blogg. Låttexter, bilder, allmän onödig information eller varför inte dikter...?
Jag har själv kommit överens med mig själv att fr.o.m. år 2008 helt utesluta mitt privatliv från Bloggen - det är ingeting som andra har något att göra med. Nog att man skriver om semestern man varit på eller om pojkvännen man nyss träffat men ... Snälla! Utelämna alla problem.
Det är Din ensak - inte Min.

Inga kommentarer: